Перейти до основного вмісту

Модуль ПЕР-П. 1. Основні пропорції голови і обличчя людини. ЛПР Замальовка голови і обличчя людини. Лінійний малюнок.

 Пропорція ( з лат. «співставлення») - це відношення частин цілого між собою і цим цілим. Пропорція визначає співвідношення окремих частин, предметів і явищ між собою.

Сьогодні на уроці ми з’ясуємо, пропорції фігури людини, ознайомимось з основними пропорціями постаті та обличчя людини.

За п’ять століть до нашої ери жив у Греції знаменитий скульптор Поліклет в книзі «Канон» виклав свою теорію про пропорції ідеально красивого людського тіла. Канон будувався так: якась частина людської фігури приймалася за одиницю міри й отримувала назву «модуль». У каноні Поліклета модулем була довжина голови, котра вміщувалася у висоті фігури 8 разів. 

Єгипетські художники брали за модуль довжину середнього пальця руки, що вміщувався у всій постаті 19 разів. Також створювалися канони, в яких модулем були долоня, обличчя, ніс тощо. Але найбільш життєвими виявилися канони стародавніх митців.

1.  Голова і тулуб становлять половину всієї постаті людини, друга половина — це ноги.

2.   Ширина розставлених рук наближається до величини зросту тіла людини.

3.  Ширина плечей дорівнює двом головам, ширина чоловічого таза — 1 1/2, жіночого — 1 3/4 висоти голови.

4.   Довжина руки дорівнює трьом розмірам голови.

5.   Опущена рука доходить до половини стегна.

6.   Довжина кисті руки дорівнює розміру обличчя.

7.   Довжина стопи дорівнює висоті голови.

       -   Уважно розгляньте силуети фігур людей. Чи можна визначити стать та вік людей ? Чому?

        Пропорції людського тіла, починаючи від народження, безперервно змінюються. Так, висота голови немовляти вкладається в постать 4 рази, у дворічної дитини – 5 разів, у семирічної – 6 разів, у чотирнадцятирічної – 7 разів, а в двадцятип’ятирічної високої на зріст – 8 разів, середньої – 7,5 раза, низької - 7 разів. 

Доволі часто допускається помилка під час малювання, коли лише зменшуються пропорції тіла дорослої людини. В результаті на малюнку виходить зображення не дітей, а зменшених дорослих. Слід відзначити відмінність у пропорціях між чоловічою та жіночою постатями. Так, чоловіки вищі на зріст від жінок, у них відносно довші ноги і ширші плечі, масивніша шия, довші кисті та стопи. При зображенні людини потрібно передусім установити правильне положення всієї постаті, визначити пропорції частин тіла відносно одна одної, а потім упевнено малювати, намагаючись передати характерні особливості голови, тулуба, рук і ніг людини.

Хоча пропорції голови будуть варіюватися від людини до людини і незначно змінюватися з віком, є деякі основні принципи.

Зображення обличчя людини будується в трьох положеннях: анфас (від франц. «face» - «обличчя») вигляд людини спереду, профіль – вид голови людини збоку, три четверті.

1. Поворот 3/4;   2. анфас;   3. профіль

Голова людини любої статі в любому віці симетрична відносно вертикальної осі.

Так, згідно канонів лицьова частина голови ділиться на три рівні частини: від лінії росту волосся до надбрівних дуг, від надбрівних дуг до основи носа і від коріння носа до основи підборіддя.



Практична діяльність учнів - лінійно-конструктивна побудова обличчя людини в повороті анфас.

Для роботи вам знадобиться аркуш паперу А4 формату, простий олівець НВ, гумка.

Голова людини має яйцеподібну форму.



Оскільки голова та обличчя людини є симетричним, проводимо вертикальну вісь симетрії і розділяємо обличчя на дві рівні частини.
Лінія очей знаходиться по середині обличчя.


Лінію очей ділимо на 5 рівних частин, з яких відрізок номер 2 та 4 - це розташування самих очних яблук.



В даних відрізках малюємо очі. Їх форма мигдалевидна. По суті людське око -це круг (очне яблуко), яке покрите верхньою та нижньою повіками.
Поетапне зображення ока.




Вище лінії очей розташовуються надбровні дуги.


Відрізок від лінії очей до підборіддя розділяємо на дві частини. Середина цього відрізка - це завершення носа. Ширина носа - це відрізок одного ока. Ніс складається з трьох частин: передня частина носа та бічні крила носа (ніздрі). Ніс варто починати малювати від надбрівних дуг, поступово звужуючи його донизу.


Далі відрізок від носа до підборіддя потрібно розділити на 3 рівних чатини, з яких відрізок номер 2 - це розташування губ. Губи людини складаються з двох частин. Верхня губа традиційно трішки вужча, натомість нижня - більш об'ємніша.


Кутики губ завершуються на середині очей. Такий варіант зображення обличчя можливий лише у випадку, якщо облииччя людини досить статичне та нерухоме.


Трішки нижче губ малюємо підборіддя.

Далі поступово деталізуємо обличчя. Вимальовуємо брови (форму брів обираєте самостійно, вони можуть бути густі, тонкі)


Вуха, до речі, розташовуються в межах від лінії очей до завершення носа. В повороті анфас, вуха практично не помітні.


На завершальному етапі, за власним бажаннням, домальовуємо волосся. Промальовуємо контур обличчя, не забуваючи про те, що при малюванні волоссю варто додати необхідний об’єм до пропорцій голови.

Всі наведені вимірювання являються приблизними та схематичними.

Однак ця схема буде хорошим орієнтиром при малюванні голови і передачі її індивідуальних особливостей.

Чекаю ваших творчих робіт на електронну пошту vika.kozachenko18@gmail.com



Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Історія зачісок різних епох. ЛПР. Малювання жіночої зачіски певного історичного періоду.

  Первісне суспільство Дивно, але навіть з поховань мисливців на мамонтів археологи викопують кістяні гребені. Ви тільки подивіться, як розкішно виглядають зачіски на скульптурних зображеннях, знайдених в Мальті, Виллендорфе і Буріти. В якості прикрас використовувалися налобні пов’язки. Не виключено, що на голову вдягали плетені із квітів вінки, але такого роду аксесуари, звичайно ж, не збереглися. Волосся первісних жінок, то спадали на плечі, то були покладені паралельними горизонтальними рядами або лежали зигзагоподібними уступами. Також при створенні зачісок вони користувалися мотузками чи ремінцями. Стародавня Греція Жителі цих земель, працюючи з волоссям, керувалися принципами гармонії та естетики, акцентуючи увагу на цілісності образу і дотримання пропорцій. Зачіски в Древній Греції були відображенням соціального статусу в суспільстві. Для їх створення залучалися раби, що придумували вишукані композиції, прагнучи підкреслити природну красу волосся. Кучеряве від природи волосся  г

Модуль ПЕР-П.2.4 Малювання зачісок за допомогою декоративного плетіння і джгутів.

Прості і складні, з прямого або хвилястого волосся, в африканському стилі — способів плетіння існує багато. Звичайно, можна просто заплести косу і це вже буде красиво, проте якщо до звичайного плетіння додати декілька штрихів, то зачіска миттєво видозміниться і стане набагато виразнішою. Протягом багатьох століть жіночі зачіски неймовірно змінювалися, але коси і кіски завжди залишалися в моді. З їх допомогою дівчина може приміряти на себе різноманітні образи: романтичний, жіночний, ніжний, чуттєвий або навіть зухвалий. Часто плетіння кіс вимагає великого терпіння, але зусилля повністю виправдані. При бажанні ви можете створювати собі складні зачіски навіть вдома, не звертаючись в салони краси.  Звісно ми з вами, як завжди, зачіски не створюємо, а малюємо, точніше відтворюємо їх на папері. Тому вашим практичним завданням на цьому тижні буде створення жіночої зачіски з використанням джгутів, колосків, косичок та інших видів плетіння волосся. Для практичного завдання вам знадобиться а

ЛПР. Малювання жіночої модельної зачіски за власною композицією з використанням декоративних прикрас, аксесуарів, живих та штучних квітів.

 Технологія укладання багатьох зачісок передбачає використання різноманітних аксесуарів. Шпильки, затискачі, неведимки, прогумована тасьма та кільця - незмінні помічники перукаря. Різноманітні аксесуари широко застосовуються для надання зачісці нарядного завершеного вигляду. Серед них - штучні і живі квіти, декоративні стрічки, гребені, ювелірні прикраси. За допомогою декоративного елементу чи прикраси можна змінити сприйняття зачіски, а разом з нею й образ людини в цілому. Це можуть бути заколки, сіточки, банти, еластичні кільця, обручі, мереживні стрічки. Ниточка, бус, блискучий ланцюжок, діадема або живі троянди надають зачісці неповторного вигляду. Сучасна молодіжна мода пропонує безліч видів ексесуарів для прикрашання зачісок. Кількість аксесуарів у зачісках не обмежується. Головне, щоб декоративні елементи були доречними, не обтяжували образ, відповідали стилю. Практична робота Матеріали та інструменти для роботи : папір А4 формату, олівці різної м'якості (НВ, 2В, 3В), гумка,