Перейти до основного вмісту

ПЕР-П.2 Малювання гіпсової голови людини. ЛПР. Малювання гіпсової голови в повороті. Лінійно-контсруктивна побудова. Світлотіньове вирішення.

Малюнок гіпсової голови - один з важливих моментів в навчальному процесі, що допомагає краще освоїти закономірності будови голови людини, оскільки зображення людини з натури - це досить складна робота, що вимагає великої уваги і старанності. Жива людина динамічна, вона дихає, рухається, натомість класичні гіпсовові моделі також передають певну емоцію, але вони нерухомі та статичні, тому їх зручніше будувати і аналізувати структуру.

При побудові зображення голови треба добре засвоїти закономірності будови форми людської голови, а цього він може добитися тільки за умови дотримання методичної послідовності роботи над малюнком. Розглянемо для прикладу зображення гіпсової голови Діадумена. (Діадумен - визначна скульптура древньогрецького скульптора Поліклета, створена бл. 430 р. до н.е.). 

Практична діяльність учнів.

Для роботи вам знадобиться - аркуш паперу А4 формату, олівці різної м'якості (НВ, 2В, 3В), гумка.

Робота починається з розміщення зображення голови на папері.

Розмір зображення визначається пропорціями голови - відношенням висоти до ширини. Необхідно навчитися правильно заповнювати площину аркуша. 


Після того, як ви намітите загальне розташування та форму голови гіпсової моделі, переходимо до визначення конструктивних особливостей будови. 

Варто провести вісь симетрії, щоправда, вона буде дещо зміщена вліво, оскільки при повороті три четверті, одну частину обличчя ми бачимо повністю, а іншу - в перспективному скороченні. Крім цього лінія має бути не вертикальна, а з невеликим нахилом вліво.

Лінія розрізу очей проходить приблизно посередині голови. через перенісся і шви скроневих та виличних кісток.
Обличчя Діадумена можна розділити на три рівні частини: від підборіддя до нижньої частини носа, від носа до лінії очей та від середини ока до волосся.



Якщо відстань від лінії надбрівних дуг до кореня носа розділити на три рівні частини, то друга лінія зверху відповідатиме лінії розрізу очей.

Якщо нижню частину обличчя від підборіддя до кореня носа розділити на три рівні частини, то верхня частина буде рівна відстані від кореня носа до лінії розрізу рота.

Після завершення лінійно-конструктивної побудови - детальне світлотіньове моделювання всіх частин гіпсової голови Діадумена. Світло на гіпсову голову падає зліва, тому права частина обличчя знаходиться в тіні, а ліва відповідно освітлена.


Штрих має бути короткий, прокладатись по формі голови та окремих частин моделі. Слід працювати поступово, підсилюючи світлотінь. Варто підкреслити тінь під повіками, коренем носа (нижня частина носа) та верхньою губою. Світлі місця, так звані полиски або "бліки", на обличчі Діадумена не варто заштриховувати. Освітлені частини - це верхня частина лоба, передня частина носа, частково щоки та виямка на підборідді.

Пов'язку на голові гіпсової моделі злегка відтінити по формі, не потрібно детально промальовувати волосся, достатньо прокласти загальний штрих в тіньовій частині, тобто справа.

Практичне завдання малювання гіпсової голови готове. Чекаю ваших творчих завдань. Бажаю натхнення!!!


Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Історія зачісок різних епох. ЛПР. Малювання жіночої зачіски певного історичного періоду.

  Первісне суспільство Дивно, але навіть з поховань мисливців на мамонтів археологи викопують кістяні гребені. Ви тільки подивіться, як розкішно виглядають зачіски на скульптурних зображеннях, знайдених в Мальті, Виллендорфе і Буріти. В якості прикрас використовувалися налобні пов’язки. Не виключено, що на голову вдягали плетені із квітів вінки, але такого роду аксесуари, звичайно ж, не збереглися. Волосся первісних жінок, то спадали на плечі, то були покладені паралельними горизонтальними рядами або лежали зигзагоподібними уступами. Також при створенні зачісок вони користувалися мотузками чи ремінцями. Стародавня Греція Жителі цих земель, працюючи з волоссям, керувалися принципами гармонії та естетики, акцентуючи увагу на цілісності образу і дотримання пропорцій. Зачіски в Древній Греції були відображенням соціального статусу в суспільстві. Для їх створення залучалися раби, що придумували вишукані композиції, прагнучи підкреслити природну красу волосся. Кучеряве від природи волосся  г

Модуль ПЕР-П.2.4 Малювання зачісок за допомогою декоративного плетіння і джгутів.

Прості і складні, з прямого або хвилястого волосся, в африканському стилі — способів плетіння існує багато. Звичайно, можна просто заплести косу і це вже буде красиво, проте якщо до звичайного плетіння додати декілька штрихів, то зачіска миттєво видозміниться і стане набагато виразнішою. Протягом багатьох століть жіночі зачіски неймовірно змінювалися, але коси і кіски завжди залишалися в моді. З їх допомогою дівчина може приміряти на себе різноманітні образи: романтичний, жіночний, ніжний, чуттєвий або навіть зухвалий. Часто плетіння кіс вимагає великого терпіння, але зусилля повністю виправдані. При бажанні ви можете створювати собі складні зачіски навіть вдома, не звертаючись в салони краси.  Звісно ми з вами, як завжди, зачіски не створюємо, а малюємо, точніше відтворюємо їх на папері. Тому вашим практичним завданням на цьому тижні буде створення жіночої зачіски з використанням джгутів, колосків, косичок та інших видів плетіння волосся. Для практичного завдання вам знадобиться а

ЛПР. Малювання жіночої модельної зачіски за власною композицією з використанням декоративних прикрас, аксесуарів, живих та штучних квітів.

 Технологія укладання багатьох зачісок передбачає використання різноманітних аксесуарів. Шпильки, затискачі, неведимки, прогумована тасьма та кільця - незмінні помічники перукаря. Різноманітні аксесуари широко застосовуються для надання зачісці нарядного завершеного вигляду. Серед них - штучні і живі квіти, декоративні стрічки, гребені, ювелірні прикраси. За допомогою декоративного елементу чи прикраси можна змінити сприйняття зачіски, а разом з нею й образ людини в цілому. Це можуть бути заколки, сіточки, банти, еластичні кільця, обручі, мереживні стрічки. Ниточка, бус, блискучий ланцюжок, діадема або живі троянди надають зачісці неповторного вигляду. Сучасна молодіжна мода пропонує безліч видів ексесуарів для прикрашання зачісок. Кількість аксесуарів у зачісках не обмежується. Головне, щоб декоративні елементи були доречними, не обтяжували образ, відповідали стилю. Практична робота Матеріали та інструменти для роботи : папір А4 формату, олівці різної м'якості (НВ, 2В, 3В), гумка,