Перейти до основного вмісту

Рівновага в композиції. Пропорції. Тотожність. Співрозмірність. Гармонія. Цілісність.

 Слово гармонія (в перекладі з грецького - зв'язок, порядок; лад, злагодженість) вживають музиканти і архітектори, фізики і поети, філософи і математики. Як термін, у кожному такому випадку це слово має дещо відмінні значення. У нашому випадку гармонія - взаємна відповідність частин будь-якого дизайну нігтів між собою і відповідність кожної частини до цілого.

Чи замислювалися Ви, чому одні малюнки або дизайни клієнти носять від корекції до корекції? Іноді навіть просять повторити! І з якої причини інші змінюють через кілька днів? Робота може бути складною, простою, яскравою або ж в спокійних тонах, часто на перший погляд  цікавою, оригінальною, але проходить деякий час, і дизайн нігтів починає викликати роздратування (мал. 1). Насправді ж головна причина - відсутність гармонії.

В основі дизайну, в якій би він техніці не був зроблений, головним, звичайно, буде малюнок. Гармонійність його - це правильно побудована композиція, грамотна динаміка розвитку малюнка, правильно вибране колірне рішення (мал. 2).

мал. 1

мал. 2

Знаючи основні правила побудови композиції, можна виконати роботу, цікаву будь-якому клієнту, використовуючи найчастіше лише найпростіші елементи малюнка. Кольором можна як посилити гармонійність композиції, так і «змазати» або ж зовсім зіпсувати її. 

Композиція перекладається з латинської «compositio» як «складання, твір». У нашому випадку це - взаємне розташування елементів малюнка. Композиція може бути як складною, так і простою, але основні принципи, які необхідно знати, залишаються незмінними.

Гармонійна композиція завжди має початок і завершення. Композиція не повинна «розвалюється» на елементи (мал. 3), причому в розташуванні цих самих елементів повинна проглядатися схема. Майстер манікюру (педикюру) може створювати композицію як на кожному нігті, незалежно від інших, так і на всіх п'яти або десяти нігтях в комплексі (мал. 4).

Приклад дисгармонійного дизайну нігтів. мал. 3

мал. 4

Окремо хочеться відзначити розташування композиційної лінії на великому пальці. На руці він займає свою позицію, і його ніготь щодо інших нігтів знаходиться нижче і в трохи розгорнутому положенні. В дизайні великі нігті відносно рідко потрапляють в поле зору, і тому композиційна лінія найчастіше повинна проходити від зовнішнього краю долоні до внутрішнього, роблячи композицію на одній руці завершеною. В такому випадку композиція на всіх нігтях однієї руки виглядає гармонійно і закінчено. Якщо ж в поле зору дві руки, то це дає можливість сприймати композицію двох рук як одну, тому що одна рука має бути дзеркальним відображенням іншої.

Композиція повинна бути «врівноваженою». Це такий стан композиції, при якому всі елементи збалансовані між собою таким чином, що частини цілого набувають зорової стійкісті.

Виділяють статичну і динамічну рівновагу.

Статична рівновага  - стан композиції, при якому збалансовані між собою елементи в цілому справляють враження стійкої нерухомості (мал. 5-7).


мал. 5

мал. 6

Динамічна рівновага - стан композиції, при якому збалансовані між собою елементи справляють враження  руху (мал. 7,8).

мал. 7

мал. 8

Якщо ви вирішили побудувати просту композицію на одному нігті, то елементи малюнка повинні носити завершений характер і не торкатися краю нігтя. Якщо створюється складна композиція на всіх нігтях, то елементи можуть обриватися на краю одного нігтя, а закінчуватися на іншому відповідно до обраної композиційної схеми. Поняття простоти і складності в даному випадку досить відносно і залежить від майстерності і володіння технікою малюнку. Чим більше елементів ми будемо використовувати, щоб виразніше відображати задумане, тим складнішою буде робота (мал. 9, 10).

Дисгармонійний і неврівноважений дизайн нігтів. мал. 9

Варіант гармонійної та врівноваженої композиції в дизайні нігтів. мал. 10.

У хорошій композиції завжди видно співрозмірність або рівноцінність елементів. Співрозмірність - це виділення центру композиції (домінанти, акценту), якому підпорядковуються всі інші елементи (причому, не просто підкоряються, а посилюють його значущість).

Акцент в композиції, що розміщується на нігтях однієї руки, як правило, розташовується на безіменному (при асиметричній композиції мал. 11) або вказівному пальці (симетрична композиція).

мал. 11

Практичною роботою буде створення врівноваженої гармонійної композиції в дизайні нігтів.

Формат А4. Матеріал - олівці, акварель, ручка.






Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Історія зачісок різних епох. ЛПР. Малювання жіночої зачіски певного історичного періоду.

  Первісне суспільство Дивно, але навіть з поховань мисливців на мамонтів археологи викопують кістяні гребені. Ви тільки подивіться, як розкішно виглядають зачіски на скульптурних зображеннях, знайдених в Мальті, Виллендорфе і Буріти. В якості прикрас використовувалися налобні пов’язки. Не виключено, що на голову вдягали плетені із квітів вінки, але такого роду аксесуари, звичайно ж, не збереглися. Волосся первісних жінок, то спадали на плечі, то були покладені паралельними горизонтальними рядами або лежали зигзагоподібними уступами. Також при створенні зачісок вони користувалися мотузками чи ремінцями. Стародавня Греція Жителі цих земель, працюючи з волоссям, керувалися принципами гармонії та естетики, акцентуючи увагу на цілісності образу і дотримання пропорцій. Зачіски в Древній Греції були відображенням соціального статусу в суспільстві. Для їх створення залучалися раби, що придумували вишукані композиції, прагнучи підкреслити природну красу волосся. Кучеряве від природи волосся  г

Модуль ПЕР-П.2.4 Малювання зачісок за допомогою декоративного плетіння і джгутів.

Прості і складні, з прямого або хвилястого волосся, в африканському стилі — способів плетіння існує багато. Звичайно, можна просто заплести косу і це вже буде красиво, проте якщо до звичайного плетіння додати декілька штрихів, то зачіска миттєво видозміниться і стане набагато виразнішою. Протягом багатьох століть жіночі зачіски неймовірно змінювалися, але коси і кіски завжди залишалися в моді. З їх допомогою дівчина може приміряти на себе різноманітні образи: романтичний, жіночний, ніжний, чуттєвий або навіть зухвалий. Часто плетіння кіс вимагає великого терпіння, але зусилля повністю виправдані. При бажанні ви можете створювати собі складні зачіски навіть вдома, не звертаючись в салони краси.  Звісно ми з вами, як завжди, зачіски не створюємо, а малюємо, точніше відтворюємо їх на папері. Тому вашим практичним завданням на цьому тижні буде створення жіночої зачіски з використанням джгутів, колосків, косичок та інших видів плетіння волосся. Для практичного завдання вам знадобиться а

ЛПР. Малювання жіночої модельної зачіски за власною композицією з використанням декоративних прикрас, аксесуарів, живих та штучних квітів.

 Технологія укладання багатьох зачісок передбачає використання різноманітних аксесуарів. Шпильки, затискачі, неведимки, прогумована тасьма та кільця - незмінні помічники перукаря. Різноманітні аксесуари широко застосовуються для надання зачісці нарядного завершеного вигляду. Серед них - штучні і живі квіти, декоративні стрічки, гребені, ювелірні прикраси. За допомогою декоративного елементу чи прикраси можна змінити сприйняття зачіски, а разом з нею й образ людини в цілому. Це можуть бути заколки, сіточки, банти, еластичні кільця, обручі, мереживні стрічки. Ниточка, бус, блискучий ланцюжок, діадема або живі троянди надають зачісці неповторного вигляду. Сучасна молодіжна мода пропонує безліч видів ексесуарів для прикрашання зачісок. Кількість аксесуарів у зачісках не обмежується. Головне, щоб декоративні елементи були доречними, не обтяжували образ, відповідали стилю. Практична робота Матеріали та інструменти для роботи : папір А4 формату, олівці різної м'якості (НВ, 2В, 3В), гумка,