Перейти до основного вмісту

Композиція. Основні закони художнього оформлення зачіски

 Композиція, основні закони. 

Художнє оформлення зачіски безпосередньо пов'язане з композицією, тобто побудовою, розташуванням, співвідношенням її складових частин. Композицією називається і результат цієї дії — сама зачіска. Від того, наскільки вдало вирішена композиція, залежить краса та виразність форми зачіски.

При створенні моделі необхідно враховувати закономірності побудови зачіски, яку утворюють такі компоненти, як форма і силует, лінії, колір. Засобами, або прийомами, за допомогою яких вони формуються, є пропорції, баланс, ритм, контраст, нюанс. Обов'язковими для композиції є єдність стилю та образність форми.

Створення зачіски відбувається за певними законами композиції:

1. Усі компоненти та композиційні засоби підпорядковані призначенню зачіски. З цього випливає, що практичне призначення зачіски повинно бути і змістом її форми. Фантазійна зачіска недо­речна на роботі або спортмайданчику, а довге розпущене волосся неприпустиме на прийомі офіційного характеру;

2. У зачісці присутній композиційний центр, який здебільшого трактується як місце зосередження основних, важливих зв'язків між елементами. Він може розташовуватись на будь-якій частині голови і не збігатися з геометричним центром або віссю симетрії;

3. Усі частини, компоненти співвідносяться між собою, а також з обличчям і фігурою людини. Цей закон базується на масштабності, тобто відношенні величини форми зачіски до величини голови, деталей обличчя, фігури людини. Масштабність має прямий зв'язок із кольором і фактурою. Зачіска зі світлого волосся здається дещо більшою, ніж з темного.

Кожна нова мода висуває свої критерії в оцінці величини зачіски. Сьогодні модно носити гладеньке волосся, а завтрашній день пропонує збільшити зачіску або деталі до певних розмірів.

Отже, довершеною можна вважати зачіску, де другорядне підлягає головному, де існує взаємозв'язок усіх компонентів і панує врівноваженість.

Форма — це загальний контур зачіски, видимий під будь-яким кутом зору. Вона тривимірна і змінюється залежно від кута зору.

1. Для оцінки об'ємної форми важливі два ракурси: вигляд зачіски в анфас, зі сторони обличчя, та вигляд збоку. Форми за виглядом нагадують геометричні фігури—кулі, конуси, куби та ін. Загальна форма зачіски дає уявлення про ідею зачіски, її призначення й художній задум. Заповнюючи контур деталями, можна ще виразніше передати ідею зачіски, підсилюючи декоративність її рішення. Форма характеризується поверхнею. Характер поверхні створюють лінії. Існують чотири базових типи ліній, які око людини здатне прослідкувати в зачісці. 

 

Рис. 1 Горизонтальні лінії

Горизонтальні лінії — паралельні, вони проходять в одному і тому ж напрямку, не перетинаючись, на незмін­ній відстані одна від одної відносно лінії горизонту або лінії підлоги. Гори­зонтальна лінія відповідає за ширину в зачісці, бо вона впадає в око, почина­ючи з центральної точки і до самого її кінця (рис. 1). 

Горизонтальні лінії створюють відчуття спокою, монументальності.

Вертикальні лінії — прямі, спрямовані згори вниз або знизу вгору. Подібні лінії в зачісці візуально подовжують і звужують обличчя (рис. 2). При створенні зачіски вони виражають злет, прагнення ввись, або ж навпаки—рух униз.

 
Рис. 2 Вертикальні лінії

Діагональні лінії розташовуються між горизонтальними та вертикальними. Часто їх використовують для підкреслення або, навпаки, приховування якихось рис обличчя. Діагональні лінії використовуються для привертання уваги до зачіски (рис. 3).

Рис. 3 Діагональні лінії в зачісці

В емоційному плані вони створюють відчуття руху, спливання (текучості).

Зігнуті лінії надають зачісці обтічної форми. Згин може бути великим або малим, може утворювати повне коло або тільки частину кола. Лінії можуть бути спрямовані горизонтально, вертикально або діагонально. Лінії, що повторюються у протилежних напрямках, утворюють у зачісці хвилю або рух. Вдале поєднання та використання цих ліній допоможе у створенні зачісок.

Рис. 4 Зачіска з лініями, що повторюються 
Рис. 5 Зачіска з одним типом лінії

Зачіски з використанням лише одного типу ліній є простими.

Контрастуючі вертикальні та горизонтальні лінії сходяться під кутом 90°. Вони створюють ефект різкого переходу та рекомендовані для створення незабутнього образу й особливого враження (рис.6).

Проміжні лінії, як правило, ламані; використовуються для зв'язку й пом'якшення горизонтальних і вертикальних ліній (рис. 7).

Рис. 6. Контрастуючі лінії Рис. 7. Проміжні лінії

Колір і фактура.

Ці елементи суттєво впливають на зовнішній вигляд форми зачіски. Якщо в моделях статичних форм виправдане використання чистого кольору—білого, чорного, червоного, то в рухливих формах ці кольори не настільки ефективні.

Колір впливає на відчуття легкості (світлі кольори) та важкості (темні кольори). Світлі тони наближують і збільшують. Темні ж діють навпаки. На темному фоні всі інші кольори світліють і навпаки. Використання оптичних ілюзій відкриває великі можливості перед майстром.

Колір тісно пов'язаний з фактурою волосся, тобто з характером його будови (товщина, блиск, еластичність). Поняття «фактура» включає в себе і характер поверхні зачіски. Від фактури волосся залежить створення конструктивних і декоративних ліній: напружена буде лінія чи в'яла, круглий завиток чи слабкий, триматиметься форма чи ні.

Колір. Образна виразність форми зачіски багато в чому визначається кольоровим рішенням моделі. Колір волосся в зачісці, як і макіяж та особливості одягу, повинен служити для створення єдиного художнього образу. Колір може створити враження більшого або меншого об'єму частини чи всієї зачіски. За допомогою кольору можна створити структуру та лінії, пов'язати різні елементи зачіски. Певні тони здатні викликати певні реакції. Так, світліші відтінки роблять людей молодшими й ефектнішими, темні тони сприймаються як таємничі та чаруючі. Світлі і темні відтінки створюють ілюзію великого об'єму волосся. Темні й холодні кольори, навпаки, візуально зменшують зачіску, надають їй більшої гладкості та обтічності. Відчуття додаткового об'єму або товщини волосся досягається чергуванням теплих і холодних тонів зі світлими і темними. Чорний колір добре тримає композицію, підсилює виразність, різко окреслює силует зачіски. При зміні освітлення колір може змінюватись.

 

Творче завдання - створення жіночої або чоловічої зачіски з використанням чотирьох базових типів ліній. 
Ви маєте на аркуші А4 формату виконати замальовки зачісок, побудованих на горизонтальних, вертикальних, діагональних або ж їх комбінація.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Історія зачісок різних епох. ЛПР. Малювання жіночої зачіски певного історичного періоду.

  Первісне суспільство Дивно, але навіть з поховань мисливців на мамонтів археологи викопують кістяні гребені. Ви тільки подивіться, як розкішно виглядають зачіски на скульптурних зображеннях, знайдених в Мальті, Виллендорфе і Буріти. В якості прикрас використовувалися налобні пов’язки. Не виключено, що на голову вдягали плетені із квітів вінки, але такого роду аксесуари, звичайно ж, не збереглися. Волосся первісних жінок, то спадали на плечі, то були покладені паралельними горизонтальними рядами або лежали зигзагоподібними уступами. Також при створенні зачісок вони користувалися мотузками чи ремінцями. Стародавня Греція Жителі цих земель, працюючи з волоссям, керувалися принципами гармонії та естетики, акцентуючи увагу на цілісності образу і дотримання пропорцій. Зачіски в Древній Греції були відображенням соціального статусу в суспільстві. Для їх створення залучалися раби, що придумували вишукані композиції, прагнучи підкреслити природну красу волосся. Кучеряве від природи волосся  г

Модуль ПЕР-П.2.4 Малювання зачісок за допомогою декоративного плетіння і джгутів.

Прості і складні, з прямого або хвилястого волосся, в африканському стилі — способів плетіння існує багато. Звичайно, можна просто заплести косу і це вже буде красиво, проте якщо до звичайного плетіння додати декілька штрихів, то зачіска миттєво видозміниться і стане набагато виразнішою. Протягом багатьох століть жіночі зачіски неймовірно змінювалися, але коси і кіски завжди залишалися в моді. З їх допомогою дівчина може приміряти на себе різноманітні образи: романтичний, жіночний, ніжний, чуттєвий або навіть зухвалий. Часто плетіння кіс вимагає великого терпіння, але зусилля повністю виправдані. При бажанні ви можете створювати собі складні зачіски навіть вдома, не звертаючись в салони краси.  Звісно ми з вами, як завжди, зачіски не створюємо, а малюємо, точніше відтворюємо їх на папері. Тому вашим практичним завданням на цьому тижні буде створення жіночої зачіски з використанням джгутів, колосків, косичок та інших видів плетіння волосся. Для практичного завдання вам знадобиться а

ЛПР. Малювання жіночої модельної зачіски за власною композицією з використанням декоративних прикрас, аксесуарів, живих та штучних квітів.

 Технологія укладання багатьох зачісок передбачає використання різноманітних аксесуарів. Шпильки, затискачі, неведимки, прогумована тасьма та кільця - незмінні помічники перукаря. Різноманітні аксесуари широко застосовуються для надання зачісці нарядного завершеного вигляду. Серед них - штучні і живі квіти, декоративні стрічки, гребені, ювелірні прикраси. За допомогою декоративного елементу чи прикраси можна змінити сприйняття зачіски, а разом з нею й образ людини в цілому. Це можуть бути заколки, сіточки, банти, еластичні кільця, обручі, мереживні стрічки. Ниточка, бус, блискучий ланцюжок, діадема або живі троянди надають зачісці неповторного вигляду. Сучасна молодіжна мода пропонує безліч видів ексесуарів для прикрашання зачісок. Кількість аксесуарів у зачісках не обмежується. Головне, щоб декоративні елементи були доречними, не обтяжували образ, відповідали стилю. Практична робота Матеріали та інструменти для роботи : папір А4 формату, олівці різної м'якості (НВ, 2В, 3В), гумка,